Робота психолога в ІРЦ

 Я, Середа Тетяна Анатоліївна, фахівець/консультант ІРЦ (практичний психолог), яка працюю за таким графіком:
 понеділок-четвер з 8.00-16.00
п'ятниця з 8.00-15.45
обідня перерва з 12.00-12.45

Здійснюю корекційно-розвиткову роботу за наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів, формую та розвиваю у дитини вищі психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, сприймання, а також  різні необхідні комунікативні, соціальні навички і якості для кращої соціалізації та адаптації дитини.)

 Корекція  тривожності, зниженої самооцінки, страхів, зняття агресивних проявів поведінки. Дитина потребує психологічної допомоги, якщо потрапила у складні життєві обставини, пережила втрату близьких, переживала насильство.
У своїй роботі використовую різноманітні методи корекції: терапевтичну бесіду, арт-терапію, малювання піском, казкотерапію та ін. Проводю корекційно-розвивальні заняття з розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери дітей. Сприяю повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дитини на кожному віковому етапі.
Заняття можуть бути індивідуальними та груповими.
Мої завдання в ІРЦ:
1.Здійснюю первинний прийом батьків або законних представників дитини.
 2. Проводжу діагностичну оцінку когнітивної сфери дитини з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага.
3. Проводжу діагностичну оцінку емоційно-вольової сфери дитини, з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин.
 4. Формую висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей дитини).
5. Беру активну участь у засіданнях фахівців центру та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймається колегіальне рішення про напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами/для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації).
6. Надаю рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
7.Надаю консультативну та методичну допомогу педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх закладів та батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами, які не відвідують навчальні заклади, а  також надаю  інформацію  стосовно мережі  закладів  освіти, де  надають  допомогу таким  дітям.
8. Надаю консультативно-психологічну допомогу батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
 9. Беру участь та організовую інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
 У чому ж полягає моя робота як практичного психолога
в інклюзивно-ресурсному центрі?
 Психодіагностика
Практичний психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета – визначити об'єктивний стан розвитку дитини, а також оцінити рівень сформованості тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.).
  Я в своїй роботі використовую різнопланові стандартизовані методики:
  • WISC-IV (застосовується для оцінки здібностей та потенціалу дитини (наявний інтелект), а також набутих знань і навичок);
  • LEITER-3 (застосовується для оцінки невербального інтелекту);
  • CASD (застосовується для швидкої діагностики без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку або ступенів розладу аутистичного спектру);
  • PEP-3 (оцінює поведінкові прояви та здібності дітей);
  • CONNERS-3 (застосовується для оцінки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності та найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків та ін.).
 А  також проективні та малюнкові тести, сюжетно-рольові  ігри та моделювання ситуацій комунікації.
Консультування батьків та сімейне консультування
Батьки отримують консультативно-психологічну допомогу у формуванні позитивної мотивації  розвитку, щоб  краще розуміти особистісні та освітні потреби своїх дітей.
Допомагаю зрозуміти причини наявних  труднощів  та зорієнтуватися у методах корекційної допомоги дитині.
Надаю методичну допомогу щодо організації додаткової  роботи з дитиною вдома: визначаю окремі  психолого-педагогічні рекомендації для проведення занять, корекції поведінки.
Просвітництво
Інформую батьків та педагогічних працівників,  громадськість про роботу інклюзивно-ресурсного центру, впровадження та переваги інклюзивної освіти.  Надаю інформацію батькам про особливості психофізичного та вікового розвитку дитини. Сприяю психолого-педагогічній компетенції батьків та педагогів щодо вікового та  психологічного розвитку дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар