Скарбничка порад та рекомендацій

У мережі інтернет з’явилася нова загроза. Щоб уникнути фатальних наслідків, поліція закликає батьків приділяти більше уваги дітям та їхній поведінці.
Загрозливої популярності серед підлітків набуває гра «Синій кит». або ж «Тихий дім», «Море китів», «Розбуди мене о 4:20». У смертельної гри багато назв, але результат завжди однаковий – обірване юне життя і зламані горем батьки, які не розуміють, що ж змусило дитину звести рахунки з життям.
Багато українських підлітків вже постраждали від суворих умов цієї гри. За правилами, дитина повинна виконувати різноманітні квести, що пов’язані із заподіянням собі шкоди у той чи інший спосіб. Упродовж гри, підліток спілкується з так званим куратором.
Насправді – це професійний психолог, який схиляє підлітка до негативного мислення та знаходить спосіб маніпулювати дитиною. Також він повідомляє умови та час виконання квестових завдань. Саме куратору і звітує дитина, висилаючи фото та відео виконаного завдання.
Всього є 50 квестів. Фінальне завдання – покінчити життя самогубством та зафіксувати момент смерті на камеру в режимі online. І якщо дитина відмовляється скоювати суїцид, шантажем та погрозами куратор примушує її до цього.
«Відомо, що фанати таких спільнот називають себе китами, тому що тварини асоціюються у них зі свободою. Ці кити можуть літати і є одним з небагатьох видів ссавців, котрі можуть добровільно звести рахунки з життям. Тому у всіх шанувальників «моря китів» і «тихих будинків» на особистих сторінках зображені відео або малюнки з китами, що літають», – застерігають у поліції.
Аби підлітки не потрапили в такі групи, поліцейські радять батькам приділяти більше уваги психологічному стану дитини. Щоб уберегти дитину від небезпечної гри, варто проводити наступні дії:
1. Регулярно перевіряйте шкіру дитини на наявність пошкоджень. У разі їхнього виявлення, з’ясуйте обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертайте на пошкодження різного роду в формі кита;
2. Перевіряйте акаунти дитини в соціальних мережах та групи до яких входить її акаунт;
3. Звертайте увагу на коло спілкування дитини;
4. Намагайтеся зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями;
5. По-дружньому спілкуйтеся з дитиною та ставтеся до неї з розумінням.
В разі якщо батьки виявили, що їх дитина входить до кола учасників таких груп ми радимо:
1. одразу звернутись за кваліфікованої допомогою до професійного психолога та не залишати дитину без догляду на одинці;
2. повідомити про наявність такої групи до підрозділів Національної поліції України;
3. повідомити адміністрацію соціальної мережі про наявність таких груп для їх подальшого блокування;
4. заблокувати доступ дитини до соціальних мереж.
Поліцейські докладають всіх зусиль, щоб заблокувати подібні спільноти в соціальних мережах. В разі їх виявлення поліція вживає заходи щодо встановлення злочинців, які їх створюють, та відповідного блокування таких груп.
Якщо Ви самостійно виявили небезпечні для підлітків спільноти у соціальних мережах, просимо негайно повідомляти до поліції.

Поради щодо встановлення довіри
між підлітком і вихователями
в кризовий стан для них

  1. Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивай та не показуй свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
  2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблеми) тимчасові і швидко пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
  3. Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка.
  4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодити.
  5. Використовуйте слова – речення, які будуть сприяти становленню контракту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
  6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим, і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своїй діяльності.
  7. Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
  8. Звертайтеся за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.
  9. Правова і профілактична робота в загальноосвітніх навчальних закладах. Система роботи школи з важковиховуваними учнями повинна поєднуватися із системою національного виховання і передбачити цілеспрямовану, планову, взаємопов'язану, керовану діяльність складових її частин – від директора до бібліотеки і медперсоналу. Основна виконавча ланка в цій системі – вчителі-предметники й класні керівники. Важливо, щоб у цій роботі забезпечувалась наступність з 1-го по 11-й класи, що сприятиме глибшому вивченню особистості, а значить, і добору найефективніших засобів впливу.
  10. Класоводи повинні виявляти та обліковувати важковиховуваних учнів.
  11. На кожного важковиховуваного класний керівник заводить спеціальний щоденник спостережень, до якого записує насамперед соціально-психологічну характеристику учнів. У ній відмічає причини виникнення важковиховуваності, у чому вона виявляється, виділяє позитивні та негативні якості особистості, особливості сімейного виховання, намічає засоби виховного впливу на учня. Раз на півріччя робить висновок про досягнуті результати виховної роботи й намічає план подальшої роботи з кожним із таких учнів.
  12. До завдань класного керівника входить вивчення інтересів, здібностей, нахилів важковиховуваних учнів і залучення їх до роботи гуртків, спортакцій як у школі, так і в позашкільних закладах.
  13. Робота із батьківським комітетом класу, сім'ями важковиховуваних учнів, неблагополучними родинами повинна бути спрямована на озброєння їх педагогічними знаннями, надання конкретної індивідуальної методичної допомоги.
  14. У роботі методоб'єднань вчителів слід приділяти увагу й питанням подолання та запобігання неуспішності школярів, зокрема: як працювати над прогалинами учнів, як розвивати їх мислення, увагу, пам'ять, формувати у відстаючих учнів навички раціональної організації навчальної праці, індивідуальний підхід до слабовстигаючих у процесі навчально-виховної роботи.



    Хороший настрій:)


Немає коментарів:

Дописати коментар